6 mei 2025
Gisteren was een bewolkte dag. We hebben gekeken of we door anders laden van de auto meer gebruik kunnen maken van de batterijen waarmee we verwachten minder verbruik van het net nodig is. We zijn nu nog in een tussenfase maar later zal het SolarEdge systeem in combinatie met de SolarEdge laadpaal dit zelf regelen. Tot voor kort maakte het niet uit wanneer en hoe de auto geladen werd omdat met de huidige saldering regeling levering en verbruik tegen elkaar wordt weggestreept. Eerder werd er tot 90% geladen met 16A. Door nu met 6A te laden zal dit langer tijd nodig hebben maar kunnen de zonnepanelen in combinatie met de batterijen dit leveren zonder verbruik van het net.
Hier is goed te zien dat laden en ontladen van de batterijen werkt en dat er 12,1 kWh geleverd werd aan het net tegen een verbruik van 5,55 kWh
De auto werd in de middag een paar uurtjes geladen en van 19.00 uur tot 20.00 uur.
Vanochtend stond Martin voor de deur om de 3 nog niet aangesloten batterijen aan te sluiten. Vanmiddag is de batterij capaciteit 30 kWh. We zijn benieuwd wat dat gaat brengen met weer een zonnige dag voor de boeg.